tel. 12 653 07 00
Systemy Informatyczne   -   Programy Lojalnościowe

Duża konkurencja na rynku, oraz oferowanie podobnych lub tych samych produktów przez konkurujące firmy powoduje konieczność podejmowania dodatkowych działań sprzedażowych. Najprostszym sposobem zwiększenia atrakcyjności oferty jest obniżenie ceny produktu. Jednak takie działanie najczęściej sprawdza się krótkoterminowo - tylko do momentu, aż konkurencja również obniży ceny. Dużo lepszym rozwiązaniem działającym długofalowo jest wdrożenie programu lojalnościowego. Klienci za zakupy otrzymują określoną ilość umownych punktów, które są wymieniane na nagrody (rabaty, nagrody rzeczowe, usługi)  dopiero po przekroczeniu określonej wartości zakupów. Takie podejście przywiązuje klienta do określonej firmy lub marki bardziej, niż każdorazowe udzielenie rabatu. Obecnie program lojalnościowy to nie tylko mechanizm wynagradzania klienta za zakupy. Bardzo często dużo ważniejsza jest zgromadzona baza danych na temat klientów i ich preferencji zakupowych. Umożliwia to niejednokrotnie wdrożenie systemu zarządzania relacjami z klientami – wysyłanie ofert promocyjnych e-mailem lub SMS z dokładnie  spersonalizowaną ofertą.

Oferujemy kompleksowe wdrożenie programu lojalnościowego obejmujące:

  • opracowanie koncepcji i projektu programu,
  • dostawa oprogramowania i sprzętu (czytniki kart, terminale),
  • wykonanie projektu i wydruk kart plastikowych,
  • wykonanie projektu i druk tradycyjnych, papierowych katalogów,
  • obsługa logistyki nagród,
  • serwis i wsparcie techniczne.


Nasze programy lojalnościowe są wdrażane w firmach działających w różnych branżach. Posiadamy rozwiazania zarówno dla małych, jak i dużych firm o różnym profilu działalności. Poniżej przedstawiamy propozycję wdrożenia programu lojalnościowego w oparciu o gotowe rozwiązania programistyczno-sprzętowe dla:

 

Program lojalnościowy Jola 3.0

Jola 3.0 to modułowy, uniwersalny system informatyczny umożliwiający realizację niemal dowolnego programu lojalnościowego. Klienci firmy produkcyjnej, handlowej lub usługowej gromadzą punkty za dokonane zakupy i wymieniają je na nagrody lub rabaty. Punkty mogą być dodawane automatycznie (integracja z oprogramowaniem sprzedażowym) oraz ręcznie: przez dedykowane terminale i przez przeglądarkę internetową. Zarządzanie systemem także odbywa się za pomocą przeglądarki internetowej. Wszystkie dane są przechowywane na dwóch działających równolegle serwerach. Przy awarii jednego drugi dalej realizuje wszystkie operacje. Dzięki temu cały system jest wysoce niezawodny. Serwery są połączone z internetem, przez co administrator zawsze ma dostęp do aktualnych danych - z dowolnego miejsca i na dowolnym komputerze. Istnieje również odmiana oprogramowania Jola przeznaczona do zainstalowania na lokalnym komputerze.

System daje sprzedawcy szerokie możliwości dwustronnego komunikowania się z klientami. Informacje mogą być dostarczane do klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej, przez SMS-y, w fomie newslettera. Natomiast generator ankiet ułatwia zbieranie opinii zwrotnych od klientów. Unikalną funkcjonalnością jest bardzo skuteczna możliwość pozyskiwania nowych klientów przez system poleceń. Klient będący uczestnikiem programu lojalnościowego poleca sprzedawcę swoim znajomym i jest za to nagradzny dodatkowymi punktami. Klient przystępujący do programu lojalnościowego z polecenia innego klienta również może otrzymać na nagrodę punktową, nazwijmy ją mianem "powitalnego bonusa".

Oprogramowanie dostępne jest w dwóch komercyjnych wersjach: darmowej (o pełnej funkcjonalności lecz ograniczonym czasie korzystania) oraz odpłatnej (bez ograniczeń). Wersja bezpłatna działa przez 3 miesiące od daty uruchomienia. W przypadku prostych systemów dla mniej wymagających użytkowników jest to bardzo dobra opcja pozwalająca na stopniowe wdrożenie systemu bez ponoszenia jednorazowych wysokich kosztów. 

Korzystanie z systemu jest możliwe niemal natychmiast, bez jakichkolwiek instalacji. Bezpłatnie tworzymy nową bazę danych, dostarczamy login i hasło administratora programu lojalnościowego i mozna zacząć pracę. Jeśli są państwo zainteresowani taką wersją to prosimy o kontakt w celu otrzymania dostępu do systemu.

Dedykowany program lojalnościowy

Dla profesjonalnych zastosowań proponujemy kompleksowe wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego. Wdrożenie dzielimy na następujące etapy:
1. Dokładne określenie celów jakie chcemy osiągnąć przez wdrożenie programu lojalnościowego. Przykładowym celem programu może być:

  • wzrost przychodów ze sprzedaży
  • rozbudowa sieci sprzedaży o nowych partnerów
  • wdrożenie systemu poleceń nowych klientów przez stałych klientów
  • tworzenie teleadresowej bazy danych kontrahentów/klientów
  • bezpośredni kontakt z klientem końcowym (w przypadku producentów, hurtowni oferującej swoje produkty przez firmy partnerskie)
  • inne

2. Określenie grupy docelowej uczestników programu (wiek, płeć, zamożność, predyspozycje co do nagród)
3. Określenie szacunkowego budżetu marketingowego programu lojalnościowego
4. Określenie strategii wdrażania - wyznaczenie osób lub podmiotów odpowiedzialnych za marketing, przygotowanie grafiki, systemu informatycznego, wytypowanie pracowników zarządzających programem, do kontaktów z klientami, ew. firmami zewnętrznymi, opracowanie harmonogramu wdrożenia.
5. Opracowanie hasła przewodniego programu
6. Opracowanie strony graficznej programu zgodnego z hasłem reklamowym – logotypy, karty, strona www, ulotki, banery i inne
7. Opracowanie katalogu nagród na podstawie grupy docelowej uczestników programu oraz hasła przewodniego programu.
8. Wykonanie systemu informatycznego do realizacji programu lojalnościowego i jego ewentualna integracja z systemem informatycznym zamawiającego
9. Określenie sposobu rozliczania z Urzędem Skarbowym, logistyki nagród itp

Korzyści płynące z wdrożenia
Wdrożenie systemu lojalnościowego powoduje przywiązanie klienta do produktu i marki, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenie sprzedaży. Nasz system lojalnościowy to nie tylko gromadzenie punktów ale również zaawansowane mechanizmy komunikacji z użytkownikiem. Umożliwiają one gromadzenie danych o klientach, ich predyspozycji zakupowych, oraz bezpośredni kontakt z klientem.

Możliwości systemu:
Budowanie, zarządzanie i aktualizacja bazy danych uczestników programu - po wdrożeniu klient otrzymuje system umożliwiający centralne gromadzenie danych, ich edycję i aktualizację.
Zarządzanie wynagradzaniem uczestników programu za realizowane zakupy (system gromadzenia punktów wymienianych za nagrody) - system po wdrożeniu udostępnia mechanizmy wynagradzania klientów za sukcesywne zakupy w zależności od kwoty zakupów, częstotliwości czy typu zakupionych produktów.
Dostęp do mechanizmów umożliwiających pozyskiwanie nowych klientów  - koszty pozyskania nowego klienta są obecnie wysokie. Wdrożenie systemu umożliwi wprowadzanie nowych klientów do systemu lojalnościowego bez angażowania dużych środków finansowych przeznaczanych na reklamę. Wprowadzenie nowych klientów przez obecnych użytkowników programu może mieć taki sam efekt jak kosztowne zatrudnienie grupy kilkunastu przedstawicieli handlowych.
Bezpośrednia dwukierunkowa komunikacja z klientami (SMS, email, system komentarzy, ankiet)
Dostęp do bazy danych klientów umożliwi bezpośrednią komunikację pomiędzy Zamawiającym a klientami. Celem jest pozyskanie maksymalnie dużej ilości informacji na temat oczekiwań i potencjalnych potrzeb klientów oraz możliwie szybka reakcja na potrzeby rynku.
Otrzymają państwo możliwość wysyłania wiadomości SMS i/lub email do zdefiniowanej grupy klientów (np. przy wydaniu lub planowaniu wydania nowego produktu/usługi, którą stosowna grupa powinna być potencjalnie zainteresowana). System definiowania ankiet umożliwi zwrotną informacje od klientów jakie są ich oczekiwania co do nowych produktów, czy są zadowoleni z obecnych produktów, których informacji w ofercie jest za dużo, a których za mało.
Generowanie raportów umożliwiających podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Baza danych będzie zawierać wszystkie transakcje zakupu produktów przez klientów. Raporty to sposób prezentacji tych danych w sposób, który umożliwi prostsze zarządzanie firmą oraz spowoduje,że decyzje biznesowe będą trafniejsze i prostsze. Po wdrożeniu systemu otrzymają państwo dane do analizy umożliwiającej lepsze zarządzanie ofertą produktową, nakładem itp. Za pomocą kilku kliknięć myszą dowiedzą się państwo:

  • ilu klientów obecnie jest zarejestrowanych w systemie
  • jaka jest średnia wartość zakupów miesięcznie dla statystycznego klienta
  • jaka jest maksymalna wartość zakupów pojedynczych klientów
  • w jakich godzinach dokonywane są zakupy
  • inne – raporty wg wymagań Zamawiającego i jego specyficznych potrzeb - w oparciu o zgromadzone dane tak, aby maksymalnie były pomocne przy zarządzaniu państwa firmą

W celu otrzymania wersji demo prosimy o kontakt telefoniczny 12 653 07 00 lub przesłanie zapytania przez formularz kontaktowy.


  • © Trigona Sp. z o.o. 2006 - 2017 powered by racus.pl